mojtaba arabi 82 روز پیش
بازدید 827 بدون دیدگاه

بهترین ویندوز مناسب برای گیمینگ

انتخاب نسخه ویندوز مناسب برای بازی می تواند به اندازه انتخاب کارت گرافیک یا پردازنده، مهم باشد. Auto-HDR می تواند با افزایش کیفیت بصری بازی ها به طور قابل توجهی بر تجربه بازی تأثیر بگذارد، جایی که هر فریم و ثانیه اهمیت دارد.دانستن اینکه کدام نسخه ویندوز چه امکاناتی را در اختیار شما برای برتری در بازی را ارائه می دهد، بسیار مهم است. پس با آر تی جی سنتر همراه باشید تا بهترین ویندوز گیمینگ را به شما معرفی کنیم.

بهترین ویندوز گیمینگ

وقتی صحبت از بازی در ویندوز می شود، باید چند نکته را در نظر داشت. نسخه های متفاوت مزایا و معایب خود را دارند و اصطلاحا هر گلی، یک بو دارد. ویندوز ۱۱ فناوری های جدید بازی  و بهبود عملکرد را به ارمغان می آورد. در حالی که ویندوز ۱۰ به خصوص برای سخت افزارهای قدیمی  یک انتخاب مطمئن باقی می ماند. در نهایت عوامل بسیاری در انتخاب بهترین نسخه ویندوز برای گیمینگ موثر هستند:

ویندوز مناسب گیم

مقایسه ویندوز ۱۰ و ۱۱ برای گیمینگ

فرض می کنیم که شما از یک پردازنده جدید و مادربرد و گرافیک عالی برای گیمینگ استفاده می کنید. مانیتورتان بهینه است و در رنج گیمیرهای رده متوسط به بالا از نظر تجهیزات قرار دارید. با این رویکرد به مقایسه ویندوز ۱۰ و ۱۱ برای گیمینگ می پردازیم:

بهترین ویندوز گیمینگ : بازی سطح بالاتر

ویندوز ۱۱ مایکروسافت Game Pass را در اختیار کاربر قرار می دهد. بر خلاف تجربه بد در ویندوز ۱۰، Game Pass در ویندوز ۱۱ بدون نقص کار می کند. این یکی از ارکان اصلی سیستم عامل است که نسخه‌های شخص اول و کتابخانه وسیعی از بازی‌های شخص ثالث را ارائه می‌دهد. اگر مشترک Game Pass هستید، ویندوز ۱۱ تجربه بازی روان‌تر و مطمئن‌تری را تضمین می‌کند.

خرید سی پی یو گیم با هر بودجه ای

بهبود عملکرد و کارایی در بهترین ویندوز گیمینگ

هر دو ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ دارای حالت بازی (Game Mode)هستند، اما نسخه ویندوز ۱۱ پیشرفته تر است. فرآیندهای خارج بازی را اولویت بندی می کند و منابع سخت افزاری را برای بازی بهینه می کند. مقایسه‌های عمیق تفاوت‌های عملکردی جزئی را نشان می‌دهند، که عموماً به نفع ویندوز ۱۱ است. با ادامه بهینه‌سازی مایکروسافت، می‌توانیم انتظار عملکرد بهتری هم داشته باشیم.

Auto-HDR برای بازی های موجود

Auto-HDR، یکی از ویژگی های مشهور کنسول های ایکس باکس، اکنون در ویندوز ۱۱ در دسترس است. این ویژگی HDR را به بازی هایی که در اصل برای محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) طراحی شده بودند، اضافه می کند. اگرچه به خوبی HDR سخت افزاری نیست، اما Auto-HDR به طور قابل توجهی بازی های SDR را با ارائه تصاویری زنده تر بهبود می بخشد.

آیا ویندوز 11 برای بازی مناسب است؟

DirectStorage برای سرعت ذخیره سازی سریعتر:

مایکروسافت ویندوز ۱۱ DirectStorage را معرفی می کند که به GPU اجازه می دهد تا داده های بازی را مستقیماً از SSD پردازش و از حالت فشرده خارج کند. این کار بار پردازش CPU را کم می کند و زمان بارگذاری را افزایش می دهد. اگر یک SSD NVMe دارید، DirectStorage می تواند زمان بارگذاری بازی و پاسخگویی کلی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

بهترین ویندوز گیمینگ : پشتیبانی از CPU نسل بعدی

ویندوز ۱۱ از CPU های نسل جدید، از جمله پردازنده های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل پشتیبانی می کند. زمان‌بندی فرآیند جدید با سخت‌افزار Thread Director اینتل ادغام می‌شود و عملکرد را افزایش می‌دهد. اگر قصد دارید از سی پی یو های نسل ۱۲ به بعد استفاده کنید، ویندوز ۱۱ مناسب تر است. در زیر جدولی از بهترین سی پی یو گیمینگ های بازار را مشاهده می کنید:

سی پی یو گیمینگ بالا ردهintel core i9-14900k , intel core i9-13900k, intel core i7-14700k, intel core i7-13700k, intel core i9-12900k
سی پی یو گیمینگ میان ردهintel core i5-14600k, intel core i5-13600k, intel core i7-12700k, intel core i5-12600k
سی پی یو گیمینگ ارزانintel core i5-13400, intel core i5-12400,  intel core i3-14100, intel core i3-13100, intel core i3-12100

مزایای ویندوز ۱۱  برای گیمینگ

  • ویژگی های جدید بازی: ویندوز ۱۱ ویژگی های جدیدی مانند Auto-HDR و DirectStorage را معرفی می کند که می تواند تجربه بازی را در سخت افزار پشتیبانی شده بهبود بخشد.
  • رابط مدرن: سیستم عامل دارای طراحی به روز شده با منوی استارت جدید و طرح بندی نوار وظیفه است که ممکن است برای برخی از کاربران جذاب تر باشد.
  • به روز رسانی مداوم: به عنوان آخرین سیستم عامل، ویژگی ها و به روز رسانی های جدیدی دریافت می کند که ممکن است در طول زمان بازی را بهبود بخشد.

معایب:

  • مشکلات سازگاری: برخی از بازی‌ها و برنامه‌های قدیمی‌تر ممکن است با ویندوز ۱۱ سازگار نباشند یا ممکن است برای اجرای صحیح نیاز به تنظیمات خاصی داشته باشند.
  • نگرانی‌های عملکرد: گزارش‌هایی مبنی بر عملکرد کمی پایین‌تر در برخی از بازی‌های ویندوز ۱۱، به ویژه در سیستم‌هایی که سطح بالایی ندارند، گزارش شده است.
  • سیستم مورد نیاز: ویندوز ۱۱ دارای سیستم مورد نیاز بالاتری است، از جمله نیاز به TPM 2.0، که ممکن است توسط کامپیوترهای قدیمی پشتیبانی نشود.

خرید مادربرد برای پردازنده های نسل ۱۲و ۱۳ و ۱۴

بهترین نسخه ویندوز ۱۱ برای گیم

بهترین نسخه ویندوز ۱۱ برای بازی به طور کلی ویندوز ۱۱ هوم در نظر گرفته می شود. این نسخه برای استفاده شخصی و خانگی طراحی شده است و شامل تمام ویژگی های اصلی بازی است که اکثر گیمرها به آن نیاز دارند، مانند Auto-HDR، DirectStorage، و یک برنامه رابط داخلی برای Xbox.

این در حالی است که ویندوز ۱۱ پرو ویژگی‌های امنیتی و شبکه‌ای بیشتری را ارائه می‌کند، این ویژگی‌ها برای محیط‌های تجاری مناسب‌تر هستند و تأثیر قابل‌توجهی بر عملکرد بازی ندارند. بنابراین، برای اکثر گیمرها، Windows 11 Home بهترین انتخاب است

مزایای ویندوز ۱۰ برای گیمینگ

  • پایداری: ویندوز ۱۰ برای بازی پایدارتر است.
  • سازگاری: از طیف گسترده ای از بازی ها پشتیبانی می کند.
  • عملکرد: بنا به گفته مایکروسافت برخی از کاربران عملکرد بهتری را در ویندوز ۱۰ گزارش می دهند.

معایب:

  • فناوری قدیمی: فاقد ویژگی هایی مانند Auto-HDR و DirectStorage است.
  • به روز رسانی: ممکن است با افزایش محبوبیت ویندوز ۱۱، بهینه سازی کمتری را دریافت کند.

بهترین نسخه ویندوز ۱۰ برای گیم

برای بازی در ویندوز ۱۰، نسخه Home به طور کلی بهترین نسخه برای اکثر کاربران در نظر گرفته می شود. Windows 10 Home شامل تمام ویژگی های لازم برای بازی مانند حالت بازی، پشتیبانی از DirectX 12 و سازگاری با اکثر بازی های رایانه شخصی است.

برای اکثر گیمرها، نصب نسخه Windows 10 Home تعادل عملکرد، سازگاری و ثبات را برای یک تجربه بازی لذت بخش فراهم می کند.

سوالات پر تکرار

آیا ویندوز ۱۱ برای بازی مناسب است؟

بله، ویندوز ۱۱ برای بازی مناسب است و چندین پیشرفت را به همراه دارد که می تواند تجربه بازی شما را بهبود بخشد.

بهترین ویندوز برای بازی های قدیمی کدام است؟

برای اجرای بازی های قدیمی، ویندوز ۱۰ به دلیل ویژگی های سازگاری و پشتیبانی از طیف گسترده ای از نرم افزارها، به طور کلی بهترین گزینه در نظر گرفته می شود.

خرید مانیتور برای انواع کاربری

جمع بندی

در حالی که ویندوز ۱۱ به طور کلی برای بازی مناسب است، مهم است که نیازهای سخت افزاری و بازی خود را در نظر بگیرید. اگر سیستم سازگاری دارید و به جدیدترین ویژگی های بازی اهمیت می دهید، ویندوز ۱۱ می تواند یک انتخاب عالی باشد. با این حال، اگر از سخت‌افزار قدیمی‌تر استفاده می‌کنید یا در مورد سازگاری با برخی بازی‌ها نگرانی دارید، ممکن است بخواهید فعلاً از ویندوز ۱۰ استفاده کنید. مثل همیشه، بهتر است مزایا و معایب را بر اساس موقعیت فردی خود بسنجید. بهترین ویندوز گیمینگ به سخت افزار و سلیقه شما بستگی زیادی دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo